Sunday, November 13, 2011

BABYSITTER

posto posto!!! ok, mana2 yang tak tahu, aku mula balik Rawang 3Oct2011. 2minggu lepak kat rumah, seminggu lagi menghabiskan masa di Gambang,Pahang... then dari 23Oct untill 3Nov saya menjadi babysitter yang 'tidak bertauliah' di rumah kakak sedara saya di Denai Alam,Shah Alam, ini kerana maid beliau pulang ke Indonesia selama 3 minggu. ok, aku balik Rawang pun 5 hari sahaja, after that 9Nov balik semula ke Denai Alam and tadi bertarikh 12Nov2011 berakhir nya lah tugas dan amanah saya di Denai Alam.. mana2 yang cukup2 kenal aku, mesti pelik kan, macam mana tah aku yang mempunyai kesabaran yang paling minimum boleh jaga budak2? jaga pulak budak2 umur dari 6 hingga 1 tahun.. YA ALLAH, sangat besar lah dugaannya untuk orang yang tak reti 'bersabar' macam aku ok. bila marah, rasa bersalah. bila tak marah, aku yang naik marah. hah, dah macam mana ni?.. budak2 kan, kenakalan dorang jangan cakap lah. dengan nakal, dengan manja. kadang tuh geram sangat. bila dah geram memang aku peluk je.. dah geram kan, tak kan nak tonyoh pulak. haiyaaaa.. dalam geram2 aku, still ada rasa sayang sangat2 kat dorang ok. see, aku dah mula rindu kat Hakim, Harith, Hani dan yang paling aku rindu baby Harlina. my favourite baby! 
ok dah, jom tengok gambar!


see, kan dah cakap favourite baby..
 bape banyak gambar baby ni?
jangan ditanya! sangat banyak. 
video dia je lebih dari lima kot dalam phone aku.
sayang woooo kat budak ni..
oh tidaaakk! aunty mula rindu baby!


ok ni antara video baby..
ni time minum susu

and this, ice cream time!
weh jangan main2, bukan reti isap aiskrim tau budak ni, dia gigit ok.
haiyaaa geram sungguh saya!


untuk korang yang memiliki kesabaran yang sangat2 minimum, aku rasa lah kan kalau korang nak kahwin awal and nak ada anak cepat, much better kot korang fikir 100 ke 1001 kali. aku takut silap haribulan korang masuk paper pasal kes bunuh anak, atau bunuh diri tak pun masuk hospital bahagia sebab tak tahan dengan kerenah budak2.. fikir2 kan lah eh..



mirsya



No comments:

Post a Comment