Saturday, September 18, 2010

SIXTH RAYA

raya keenam ni aku konvoi dengan classmate last year.. penat kot! mana taknya, raya kelima tuh kan aku baru balik dari Tioman, then esoknya pagi2 da bangun siap2 untuk konvoi raya ramai2.. aku plan dengan Rezal, dia suruh kumpul kul 8 pagi.. ok fine aku dengan Anis gerak ambil Tqa dengan Timah dalam kul 8 lebih, then singgah lak kat rumah Nacun sebab nampak kereta Shahid kat situ, sampai2 Shahid dengan Lee ada.. dorang cakap Nacun baru bangun, then call Acit, tak berangkat! dak2 ni pun call gak mamat sorang ni, still tak angkat.. sampailah Timah call mak Acit, ok rupanya budak ni pun baru bangun.. suruh dia siap cepat2.. dalam kul 9 lebih Nacun dengan Acit da siap2.. then balik lak ke taman aku, amek Awie(jiran depan rumah).. then terus gerak ke rumah Rezal.. pun baru nak siap2.. ok fine still boleh tunggu.. so aku mesej dak2 lain, suruh kumpul dulu kat rumah Rezal.. Wan dengan 'mamat' tuh sampai, naik motor.. then Raz lak sampai naik kereta dengan adik dia.. then Shue lak sampai terus naik kereta Raz.. bila semua da ada, still awal lagi kan, sebab time tuh dalam kul 10 pagi.. tak tahu nak dok mana dulu, so call Diddy cakap nak datang raya rumah dia.. nasib baik dia cakap ok.. so dengan 4 biji kereta & 1 motor, kitorang gerak ke rumah Diddy.. after da makan2 kat rumah Diddy, Anis  ajak pergi Perak, rumah member dia.. dari 4 kereta, just 4 orang je yang pergi Perak, naik 1 kereta je la kan.. weyh! sumpah boring gila time dalam kereta tuh aw! so da boring2, aku gelak2, main game, then da tak tahu nak buat apa sangat, aku snap2.. dalam kul 1 baru sampai rumah member Anis.. hah time kat rumah member Anis ni, tengah makan ni  tetiba 'mamat' tuh tunjuklah picca kot kat Anis & member dia.. dorang cakap "aahlah sama2".. ok aku tak amek port! bila 'mamat' tuh keluar, aku tanya kot apa yang sama.. then dorang cakap muka gf dia sama dengan aku.. WTF!!! ok, tak kisah lah tuh kan, mybe sama la kot.. dalam kul 3 baru gerak dari Perak.. 'mamat' tuh lak yang drive. perh! memang tak boleh blah la kan, aku rasa ibu2 yang tengah pregnant boleh terberanak dalam kereta kot.. haishh. dasyat2.. then kami sampai Sentosa dalam kul 5 lebih kot.. jumpa dak2 konvoi tadi kat rumah Opie.. da lepak jup kat rumah Opie, aku, Panjang, Anis & Tiqah gerak lak ke rumah Biha sebab da janji dengan dia pagi2 lagi, da makan mee rebus kat rumah Biha, borak2 then terus menuju ke rumah cikgu kesayangan aku, Cikgu Pah.. memang da tak boleh da nak sumbat pape kat rumah cikgu, aku just minum air je la kan.. then sembang2 lah dengan Rezal, Timah && Raz.. dalam kul 7 ingat nak pergi rumah Hanna, but budak2 lain memang da penat plus kenyang tahap gaban la kan, so decided pergi rumah Hanna malam.. dalam kul 9 malam kitorang kumpul lak kat rumah Hanna.. tak ramai kot yang ada.. lepas raya rumah Hanna, rumah Tqa.. dalam kul 11 lebih baru balik.. amek kaw! nak sangat habiskan raya kan, tak pernah2 raya rumah orang nak dekat kul 12 baru balik.. haha.. TERBAIIK!!

time ni tengah tunggu kat depan rumah Rezal la ni..
gambar bawah : Shahid & Acit..

Acit, kaw jangan bawak handbeg girl lagi, sebab kaw nampak macam BAPOK dowh!
haishh budak2.. haha.
gambar bawah : Acit & Timah


Rezal & Wan..

ok, now gambar2 dalam kereta ontheway ke Perak


gambar2 yang tiada motif! harap maklum. keboringan telah melampaui batas! 

ok, ni gambar2 yang aku snap dari dalam kereta. haha.. tak ada kerja kan..

just nak bagitahu, da lama tak duduk atas buaian macam ni.
___________________________________________________________________________
now, gambar di rumah Hanna kesayangan ok..

lolipop yang aku dengan Acit rebut2 kan.. haha, sumpah kelakar weyh! macam budak2..


mirsya



No comments:

Post a Comment