Friday, May 17, 2013

Kolej Islam As Sofa III

بسم الله الحمن الحيم

Alhamdulillah, telah sekian lama nya terbiar blog ini dek kerana kesibukan ana plus kemalasan nak updated new story, dan paling penting hari ni last paper final exam untuk sem 3. Aiwaa, sangat sekejap maaaa.. actually takde cite pape yang menarik pon nak dishare kan sangat, yang ada hanyalah masalah, pengkhianatan, hasad dengki, cemburu, penipu etc..

ok stop muqaddimahnya setakat itu sahaja ya..
ana baru on blog ni, then tgk bahagian comment.. 
dapat 3 komen baru (maaf maaf maaf dan maaf sebab lambat nak reply)..
so ana decided nak rply kat sini je ya sayang2 =)

ok first comment on 28/4/2013
Assalammualaikum ya ukhti, saya nak bertanya, macamana nak berhenti dari UiTM? Saya baru tamat semester satu dan sedang cuti semester sekarang, saya berhajat nak melanjutkan pelajaran ke KIS. boleh kongsi sedikit apa yang dilakukan ? on Kolej Islam As Sofa part II

dan jawapan ana
(Waalaikumusalam ya ukht, masa ana dulu, habis je cuti sem part4 dulu, ana terus decided nak masuk KIS ni dan UiTM ana quit macam tu je. Dahlah surat ke apa ta bagi, ana diam je la. Sebab kat UiTM bila naik je sem baru, kita kena  daftar course dan daftar subjek, bila kita tak buat dua2 tu, secara auto nya, kita akan digugur tarafkan which is kita dibuang dari UiTM la. tapi seelok2nya, kenalah buat surat ya sayang. Kalo tak tau, try call pihak UiTM..Kalau tak silap ni number HEP UiTM 053724035)

seconds comment on 30/4/2013
assalamualaikum.. saya sudah dapat tawaran KIS ke diploma perbankan islam.. selepas diploma?? boleh ke lepasan KIS masuk ke IPTA?? kemudian?? adakah peluang untuk ke Jordan luas bagi pelajar KIS? terima kasih.. :) on Kolej Islam As Sofa part II

dan jawapan ana 
(Waalaikumusalam, alhamdulillah makin ramailah warga KIS lepas ni ya =).. lepasan KIS inshaaAllah boleh je masuk mana2 IPT lepas habis diploma di KIS, jangan risau ya. peluang lepas diploma bukan sahaja di Jordan, malahan kita memberi ruang lepasan diploma KIS ke Maghribi, Jordan, Sudan dan Indonesia. kalau result elok, PNGK pointer melebihi 3.5 above memang akan ditawarkan untuk salah daru tempat2 yang ana list kan tadi, dan kalau PNGK pointer 3.7 above, kita akan ditaja utk ke salah satu tempat2 ni la. harap jawapan ana ni dapat difahami ya.)

the last comment on 30/4/2013
salam kak amirah ..saye baru je follow akak ..umo saye bru 18 taun ...saye nak tanye akak sikit ..saye pon ade mohon kolej islam as-sofa ni dlm kos usuluddin ..saye belom masuk lagi .saye nak tanye akak kos usuluddin yang akak blajar kat kolej tue dalam bahasa arab ke bahasa melayu ?btw ..selamat berkenalan :) on Kolej Islam As-Sofa

dan jawapan ana
(Waalaikumusalam dik, thanks ya follow akak =). firstly akak nak cakap, dari awal sem1 lagi akak dah tukar kos, akak tukar kos Diploma Syariah. maaf ya =).. btw dari kawan2 akak yang amek Usuluddin kat KIS ni, mostly subjek2 dorang ada yang dalam bahasa Arab, pastu banyak dalil2 al Quran dan Hadis2 kena hafal. sebab tu orang2 Usuluddin ni Arab nak kena mantap. Tapi kalau awak nak Arab awak mantap, just go on je dengan kos yang awak dah apply tu, mana tahu one day nanti awak boleh bercakap sebijik macam orang Arab, sape tahu kan. Tapi ada je subjek Usuluddin ni belajar dalam bahasa Melayu, jangan risau ya =D. btw salam perkenalan juga dari akak ya. dan akhir bulan 5 or awal bulan 6 ni jangan lupa buat pendaftaran kat KIS, =).)

So, buat yang baru apply untuk buat diploma di KIS, selamat datang dan jangan tak datang pula time hari pendaftaran tu nanti ya =).. Alhamdulillah makin ramailah anak2 didik KIS ni nanti, syukur =)
Btw jangan risau bagi yang tidak berkemampuan ya, kita kat KIS ni ada juga sediakan Pinjaman PTPTN dan juga pinjaman MARA. lain2 pinjaman, mungkin kena uruskan sendiri..

mirsya

1 comment:

  1. assalamualaikum. saya baru dpt tawaran ke assofa dlm bidang diploma syariah. saya nak tanya kalau ambil kos ni belajar psl apa ye sis? sbb saya lgsung tkde basic arab

    ReplyDelete