Wednesday, May 11, 2011

EDM CALIBRATION

hello.. saya kini sedang meng-hapdated blog sambil mendengar lagu, sambil mengikat rambut setinggi2 yang boleh da macam ibu2 yang sedang berpantang.. Malaysia so hot guys! ini semua gara2 Ribut Tropika Aere di Filipina lah ni.. oh apakah? ok baca link ini.. so korang da tahu kan? ok back to the topic. mukadimah aku terlalu jauh dari tajuk di atas. harap maaf..

bertarikh kan 18 Mac 2011(kalau tak silap la) Sains Geomatik kelas AAP1212B telah di tugaskan membuat EDM Calibration di Batu Gajah. EDM Calibration ini bertujuan kita sebagai pengukur harus memeriksa EDM sama ada ia mempunyai error atau pun tidak. jika ia mempuyai error yang sangat melampau, alat itu haruslah di bawa ke 'klinik' untuk di perbaiki.. apakah itu EDM? ok ini dia
Electronic Distance Measurement 
*betul kan aku kalau aku salah*
kalau korang mengambil jurusan yang berkaitan dengan juru ukur salah satunya seperti Sains Geomatik, korang akan tahu apakah function EDM ni.

kami satu kelas bertolak dari kampus Seri Iskandar tepat jam 7 pagi, owh sebelum tuh kami dibawa ke gerai untuk ber-breakfast. oh thanks to our beloved lecturer Sir Fathil.
sebahagian hero2 AAP1212B

sampai sahaja Club Golf Batu Gajah, kami di kerah memasang 9 Prism di setiap pillar. Calibration ni di buat dalam group praktikal Cadastral Surveying 1. selesai melakukan calibration jam 2 petang. solat zohor, bergambar, tunggu bas dan sampai UiTM jam 5 petang. cool aite?
inilah Pillar(tembok putih) dan Prism(bulatan merah)
and yeah! time mengambil bacaan menggunakan EDM yo!

classmate yang amat2 disayangi.

THE FUTURE SURVEYOR!
kami bersama kotak2 Prism dan EDM.
insyaallah..

p/s : thanks Irna Rahman for this piccas

mirsya

No comments:

Post a Comment