Wednesday, August 11, 2010

FRIENDS

on fon with Dayah
semalam lepas balik dari tadarus al-quran, aku balik bilik, kemas2 apa yang patut. then dalam kul 12 lebih(tengah malam) baru teringat birthday besties aku, Dayah! try call dia, waiting, call lagi, still waiting.. elok je aku nak call lagi, Dayah yang call aku.. angkat je fon dia, terus wish happy birthday kat dia.. sembang2, story itu ini, then aku tanya kat dia pasal Fik && 2 lagi kawan kitorang yang sama poli dengan dia.. dia cakap yang sorang tuh memang da jarang sangat lah nampak kan, yang sorang lagi tuh macam da berubah! berubah macam mana?? ok, ni apa yang aku faham dari story Dayah ok, bukan Dayah yang cakap. yang sorang tuh sama course dengan dia but lain2 kelas. then dia da macam tak bape nak tegur Dayah da. if tegur pun just say hai, then blah! OMG! ok, stop sekejap pasal dia, aku tanya lak pasal Fik. Dayah cakap kat poli tuh, Fik je la yang bebetul kawan dia.. ok, selama aku kenal Fik, dia memang tak kan lupa kan kawan2 dia. dia sure akan tolong member dia even agak susah.. memang aku respect sungguh kat Fik, Opie, bertuah taw kaw dapat si Fik ni! hehe.. then Dayah story Fik kena denda. seriusly memang aku terkejut sangat! bila aku tanya kenapa dia kena denda, Dayah story semua2.. lepas dia story, Dayah cakap Fik suruh aku call dia. tak lama pas tuh kitorang off..

on fon with Fikri Azman
lepas on fon dengan Dayah, terus aku call Fik.. sembang2, tanya pasal dia dengan Opie, then terus aku suruh dia story macam mana dia boleh kena denda.. dia da story, then dia bagitahu aku denda yang dia kena is dia tak boleh balik sampailah 3/9/2010 then dia kena tadarus straight kena khatam al-quran dalam bulan Ramadhan ni juga. dia ada cakap, pasal '2 lagi member' kitorang tuh lah kan.. then dia cakap dia nak think positive, denda yang dia kena tuh lebih kurang macam dia insan yang terpilih yang Allah pilih untuk khatam al-quran dalam bulan yang mulia ni. Fikri yang aku kenal, yeah memang seorang yang sangat2 positif! sekali lagi aku respect kaw Fik! wa tabik springlah sama lu bro! haha.. memang aku agak kecewa lah kan story Fik dengan Dayah pasal 2 member kitorang tuh.. dorang seolah2 macam lupa member kot.. haishh, tah lah. manusia kan, senang sangat2 berubah....

mirsya

No comments:

Post a Comment