Saturday, July 16, 2011

ASTAGFIRULLAH HAL 'AZIM

Asslamualaikum salam sejahtera buat kalian yang sudi singgah di blog kesayangan saya ini..

sebelum saya meluahkan isi hati yang lama terpendam, click dahulu LINK ini, da bacalah.. amat berguna untuk kalian apatah lagi bagi kaum hawa.. 

da baca? keinginan ku untuk merubah penampilan diri amatlah kuat dan telah lama tersimpan dalam hati ini.. akan tetapi untuk merealisasikan keinginan itu belum berkesempatan lagi. kadang2 aku tertanya, layak ke aku berubah sedangkan terlalu banyak sangat dosa2 besar yang hina telah aku lakukan sepanjang 19 tahun hidup di muka bumi ALLAH ini. SubhanaALLAH, maafkan hamba mu ini Ya ALLAH! bagi aku, sebelum aku berubah memakai pakaian yang longgar, tudung labuh dan paling yang aku impikan adalah memakai purdah. aku sangat cemburu pada kaum sejenis yang memakai pakaian seperti yang diajar dalam Islam, sedangkan aku masih jahil.. dan aku juga malu untuk berubah. apakah?! malu untuk berubah dan melakukan sesuatu yang baik? itulah manusia! 

sejak aku mengenali 'seseorang' yang hebat agamanya, keinginan untuk berubah semakin mendalam. yeah! mungkin melalui dia, ALLAH semakin membuka pintu hati ini untuk berubah menjadi seorang hamba yang lebih baik. InsyaALLAH, mungkin dengan berkat doa kalian dan 'awak', siapa sangka suatu hari nanti orang yang korang kenal dengan nama Amira Syahirah ini akan berubah jua. doakan kebaikan untuk saya. 

mirsya

No comments:

Post a Comment